PUASK - 1. Bölüm

 

Her zamanki gibi sıradan bir gündü.


Anlamsızlığından bıktıktan sonra, yeni adamın zamanında gitmesine izin verdim. Elimde günün üçüncü enerji içeceği ile, fazla mesai yapıp işi bitirmek için geride kaldım ve trenler çalışmayı bıraktığında¹ ayrıldım.


(Ç/N:¹Treni zamanı ifade etmek için kullanmış.)


Yemek pişirmek istemedim, bu yüzden marketten bir bento² ve içecek bir şeyler aldım. Birinci kattan benim daireme çıkmak için, apartmanın asansörünü kullandığım bir buçuk dakikada, bugün ne kadar yorgun olduğumu düşündüm, ama yarın yine de çalışmak zorunda kalacağım. Hafta sonuna kadar kaç gün daha vardı? Dolambaçlı düşünceler kafamdan geçerken, asansörün kapıları hızlı bir sesle açıldı. Anahtarlarımı kazarken asansörden çıktım ve sola, büyük şatoma³ doğru döndüm. Her zamanki gibi aynıydı.


(Ç/N:²Bentō, Japon mutfağında yaygın olarak sunulan, tek kişilik servis edilen ya da evde paketlenmiş bir yemektir. Geleneksel bir bentō, pirinç veya erişte, balık veya et, turşu ve pişmiş sebzeleri bir kutuda tutar.
³Kendi evinden bahsediyor.)

Evet, dairemin kapısının önünde kıvrılmış sarışın bir adam olması dışında.

"Ne ... Ne- ?!"

Aynı anlamsız heceleri defalarca tekrarlarken, önümdeki sarışın adam acı içinde inledi. Belki de yanlış kata gittim? Aklımdaki bu uygun açıklamayla etrafıma baktım, ama burası her zamanki gibi aynı tanıdık yerdi. Gözlerimin hemen önünde yaşadığım dairenin plakası vardı. Yanılmayacak bir şey- önünde bir adam olan bu kapı, evimin girişiydi.

"Hey."

Ona seslenmeye çalıştım ama adam sadece acı çekiyormuş gibi inledi.

"Hey, iyi misin? Ayağa kalkabilir misin?"

Omzunu salladım, ancak o zaman önümdeki bu adamın vücudunun ısındığını fark ettim. Gözlerini bir şerit açtı ve ikisi de hem mavi hem de tamamen açıktı. Bugün kar yağabilecek kadar soğuk bir gündü ve 'iç mekan' olarak düşünülebilmesine rağmen koridorda herhangi bir ısıtma falan yoktu. Onu burada bırakırsam, bunun 'Pekala. Üzgünüm, görüşürüz!' Demek gibi olacağını anladım . Bu herifi buraya atarsam, ertesi sabah geldiğimde hala nefes alıp almayacağını kim bilebilir- ve ilk olarak, bu adam yoldan çekilmezse, o zaman evime giremezdim, her neyse. En başından beri 'Benimle hiçbir ilgisi yok.' deme seçeneğim yoktu, yani yapılacak en iyi şey bu adama yardım etmek olur, ha...

"-Ah, kahretsin! Cehennem budur...! "

Küfrederken, adamın kolunu omuzlarıma doladım ve zorla yukarı çektim. Zayıf göründüğünü düşünmüştüm ama şaşırtıcı derecede ağır olduğu ortaya çıktı ve daha yakından baktığımda ... neden zırh ve kılıç giyiyordu? Şövalye kılığına mı giriyor ? Burası bir cosplay⁴ etkinliği mekanı değil, hadi ama!

(Ç/N:⁴Bilmeyenler için Cosplay, anime vb. karakterlerin görünüşlerini taklit etmeye denir. Etkinlik mekanları da bütün cosplaycıların toplanarak fotoğraf çektirmek vb. şeylerin yapıldığı yerlerdir.)

"Hey, topla kendini."

"Ü...üzgü...nüm."

Verdiği zayıf cevap, mükemmel derecede akıcı bir Japoncaydı. Böyle bir yerli Japon için, böylesine yabancı olduğu net ve belirgin birinin ağzından çıkması, hiç de uymuyordu...

Ön kapıyı bir şekilde anahtarla açtım ve içeri girdikten sonra çılgınca bu adamın ayakkabılarını, zırhını ve kılıcını çıkardım. Belinde büyük bir kaya asılıydı, bu yüzden muhtemelen yoluna çıkacağını düşündüğümden onu da çıkardım. Zırhının altında, bu adam hala tamamen cosplay'lık yapıyordu ve onu yatağıma sürüklerken onu o kıyafetlerin içinde bıraktım. Onu yatırdığımda yataktan yarı yarıya fırlamıştı, ama bu konuda yapabileceğim hiçbir şey yoktu. Çok yorgundum, biliyorsun.

Takım elbisemin ceketinin dış katmanlarını çıkardım ve kravatımı gevşetirken, içinde çok az soğuk ilaç⁵ kalmış olan ilaç kutusunu karıştırdım. Buzdolabından bir su şişesi çıkardım ve adamın olduğu yere geri döndüm. Gövdesini zorla dik tuttum ve ilacı ağzına koydum. Tükürmek üzereymiş gibi göründüğünde aceleyle üzerine su döktüm. Ağzı hepsini tutamadı, bu yüzden ağzının köşelerinden bir miktar su döküldü ve çarşafları ıslattı- ama bugün orada yatmayacağımdan, her şey yolunda gitti. Öksürüğünün arasında ilacı yuttuğundan emin olduktan sonra onu şilte⁶ ile örttüm. Bana tam bir şaşkınlıkla baktı ve bana o kadar büyük bir köpeği hatırlattı ki, anlamsız bir şekilde gülümsedim.

(Ç/N:⁵Hap vb. ⁶Yorgan.)

"Seni geceye davet etmenin onurunu yaşayacağım⁷. Devam et ve uyu."

(Ç/N:⁷Dalga geçiyor çocukla :D.)

"Sana teşekkür ederim ..."

Zaten sürüklenen adam bana teşekkür etti ve hemen uykuya daldı. Birdenbire kendimi çok yorgun hissettim... Diğer odadaki kanepeye gittim ve uzanıp yuvarlandıktan sonra hemen uykuya daldım.

...

Bip bip bip...

Akıllı telefon tiz alarmını çaldı. Her zamanki gibi aynı sabah ritüelinde, öfkeyle 'Kahretsin gürültülü' diye mırıldandım, telefon ekranına dokundum ve yatağımın her zamankinden iki kat daha sert olduğunu fark ettim. Sonra etrafa baktım ve önümde oturma odası vardı. Yemek alanım ve mutfağımın içinde olduğu küçük oturma odam. 'Neden yatağımda uyumuyordum?' diye düşündüm, sadece dün gece ne yaptığımı hatırlamak için. Kocaman bir köpeğe benzeyen, cosplay yapan bir yabancıyı nasıl eve attığımı hatırladım ve yavaş yavaş uyandım. Vücudum acayip acıyor ... evet, bugün kesinlikle rahat ve sakin bir gün.

Yatak odamın kapısını açtığımda, içeride gerçekten sarı saçlı ve ışıltılı bir adam yatağımda yatıyordu. Yüzü uykusunda kederli gözüküyordu ve ilacın etkisinin geçtiğini ve ateşinin yükseldiğini fark ettim. Alnına dokunduğumda, o kadar sıcak hissettim ki, böyle devam ederse gerçekten öleceğini düşündüm. Böyle devam eden bir ateşle onu hastaneye götürsem iyi olur biliyorum ama... Bu adam yanında sağlık sigortası kartını getirdi mi? Hayır, kesinlikle getirmedi. Kaybolmanız ve hastaneye gitmeniz durumunda kartınızı yanınızda getirmeyecekseniz, kesinlikle bu tür bir yerde yıkılmayın.

"Ne yapmalıyım, ha..."

Başımı kaşıyarak aşağıya baktığımda adamın kirpiklerinin hareket ettiğini gördüm. Gözleri açıldığında, bir sebepten dolayı adamın ince gözleri bana etrafta dolaşan bir bakışla baktı. Ve sonra gözleri benimkilerle buluştuğunda, hasta birinden beklemeyeceğim bir hızla kalkmaya çalıştı. Ama sonuçta hastaydı ve vücudunu tutacak gücü yoktu, bu yüzden de aynı hızla yatağa çöktü. 'Gerçekten, ne yapıyorsunuz bayım!'

"Ateşin var, o yüzden kıpırdama."

"Sen, sende kimsin ...!"

"Ha? Kurtarıcınıza göstermeniz gereken tutum bu mu? Şu anda kimin yatağını kullandığını sanıyorsun, ha?"

"Bu... neredeyim? Burası neresi?"

"Benim evim."

"Ve sen...?"

"Ah? Soru soruyorsak, o zaman ilk cevap vermesi gereken sen değil misin? Sen kimsin?"

"... Ben İlias Garland'ım."

"Ve ben Sakurai Azusa. Yani? Neden benim dairemin önüne ateşliyken gelip yere yığıldın? Bu apartmanda mi yaşıyorsun?"

"Apartman? Benim ikamet ettiğim yer şövalye yurdu, ama..."

"Ah, bir yatakhane sakini ha..."

Kendine şövalye İlias diyen adam benim belirsiz sözlerime sinirlenmiş gibiydi. Ha, senin yüzünden ilk defa sert bir kanepede uyumak zorunda kaldım ve 'Hey sen, "Özür dilerim" veya "Pardon" demeyecek misin?' diye düşünmeme rağmen, yine de şunu da düşündüm; eğer ikimiz kavga edersek, bedenlerimiz arasındaki eşitsizlikle kavgayı kazanmamın hiçbir yolu yoktu. Ve böylece, sözlerimin geri kalanını yuttum ve ağzımı kapalı tuttum. Kazanamayacağım bir kavgayı asla başlatmamak benim ilkemdir.

"Affedersin, Sakurai Azusa, hangi ülkede olduğumuzu sorabilir miyim?"

"Uh...burası Japonya, ama..."

"Nippon⁸...? Hiç duymadım. Bu Gretia bölgesi değil, öyleyse...?"

(Ç/N:⁸Japonya demeye çalışıyor.)

"Gre-? Hiç bir fikrim yok."

"Bu yerin koordinatlarını incelemek istiyorum. Pozisyon Çekirdeği nerede bulunur?"

"Ha? Ne? Pozisyon Çekirdeği?"

"...Transfer Işınlamasının çalışması için gerekli. Bana Transfer Işınlama teknolojisinin burada olmadığını söyleme?"

Bu adamın nesi var, çok fazla oyun mu oynadı? Korkunç... Yüzümde, İlias sendeleyerek yataktan kalktığında, onun hikayesini ne kadar dürüst bir şekilde anlamadığımı mükemmel bir şekilde gösteren kızgın bir ifade vardı. Aceleyle yanına gittim ve belirsiz adımlarını görünce ona omzumu verdim ve düşündüğüm gibi hala aşırı sıcaktı. Özür dilemek⁹ için başımı eğdim. Sinirli olabilirim ama özünde hala oldukça iyi bir adam olarak kabul edilebileceğimi düşünüyorum.

(Ç/N:⁹İngilizce kelime apology, mazeret olarak da çevrilebilir.)

Bana daha önce giydiği şeyleri kontrol etmek istediğini söylediği için, elimde İlias'ın kalçasına tutturulmuş tuhaf kayalarla girişte bıraktığım zırh ve kılıç setini almaya gittim. Uykuya engel olacaklarını düşünmüştüm, bu yüzden dün hepsini çıkarmıştım.

Ne yaptığını bilmek isterken, kayayı eline taşıdı ve parmağıyla izini sürdü. Aniden kaya parlamaya başladı ve havada bir ekran belirdi. Koordinatlar, iletişimler ve mektuplar havada süzülüyordu. Tüm bu bilim kurgu şeylerinin nesi vardı? Ekranın çalışma prensibi bile tam bir muammaydı... Aptalca bakarken İlias, alışık olduğu gibi harflere ve koordinatlara dokundu. Birkaç arama kelimesi girdi ve birkaç saniye sonra bir hata mesajı geldi. İlias bir nefes aldı ve bu sefer iletişim için bazı kelimelere dokundu. Arka tarafa yazılan numaralardan bir tür çağrı başladı. Bir telefon gibi, arama sabit bir süre çaldı, ancak sonunda herhangi bir yanıt gelmedi. Bir süre sonra zaman doldu ve taş ışığını yitirince ekran da kayboldu.

(*İlias'ın Iron man olduğuna yemin edebilirim ama kanıtlayamam.)

"Olamaz ... iletişim kuramıyorum ...?"

Umutsuzluk dolu o sesi duyduğumda ona bir baktım ve yüzünün soluk maviye döndüğünü gördüm. Ve benimsediği başka bir boyuttan yer fikri öylece çöktü.

"Her durumda, hala ateşin yüzünden aşırı ısınıyorsun. Şimdilik dinlen."

"Fakat..."

"Seni dışarı atacak kadar pislik değilim ve seni polise teslim edecek kadar da insafsız değilim."

İlias'ın vücudu en azından beni görmek için aşağıya bakması gereken noktaya kadar eğiliyken, başının tamamı daha uzun olsa da, onun endişeli figürü gerçekten de büyük bir köpeğe benziyordu, hah. Bunu düşündükten sonra zayıfça güldüm ve onu tekrar yatağa ittim. İlaç tozu yerine bir tableti verdiğimde şaşırdı ve yutmaya çabaladı. Bu arada, İlias'a uyacak gibi görünen kıyafetleri aradım. Bu deve kıyasla nispeten küçük bir adam olduğum için, ona bir eşofman ve üst gibi daha büyük kıyafetler vermenin daha iyi olacağını düşündüm, ama yine de kıyafetler üzerinde oldukça sıkı durdu. En azından bir gömlek ve pantolonla uyumaktan daha iyidir.

Ayrıca, şu anda hasta bir hastadan bahsediyor olsak da, bu adam hala evime getirdiğim bilinmeyen yabancı bir adamdı, bu yüzden kaçıp bugün işe geri dönemezdim. Ah, şirketle iletişime geçip "Büyükbabamın durumu kritik, bu yüzden üç günlük tatile ihtiyacım var, lütfen, teşekkürler." Bugün çarşamba olduğu için, bu tam beş gün tatil anlamına geliyor. Bundan sonra ne yapmalıyım... Bunu düşünürken karnım vahşice homurdandı. Ah, bu doğru, dün akşam yemeğimi bile yiyemedim.

Her halükarda, İlias orada kendi başına iyileşmekte iyidir. Dün marketten satın aldığım yenmemiş Bento'yu alıp mikrodalgaya attım.



Junior çevirmen: Queen


Tanıtım Sonraki bölüm


Yorumlar